måndag 20 april 2009

Jakten på humlan...

I natt har jag jagat en humla...Humlan som vägrade flyga ut! Vaknade av ett envist surrande. En humla hade förvirrat sig in mellan fönstret och persiennen. Eftersom jag gillar humlor ville jag rädda den. Försökte fösa den ut med en tidning, men humlan smet och hade krigsdans på golvet. Fick upp den på tidningen och skulle precis släppa ut den då en ramlar av tidningen och surrar runt i en lampskärm...Så fortsätter jakten en bra stund, med mer jakt över golvet osv. Fönstren står på vid gavel och det är kallt i sovrummet, då äntligen lyckades humlan hitta ut. Sen frös den väl antagligen ihjäl så kallt som det var ute...

I övrigt har jag överlevt ännu en jobbarhelg. Har ledig måndag idag och kycklingar står fortfarande kvar och stirrar elakt på mig...

Inga kommentarer: