tisdag 5 oktober 2010

Födelsedag

Idag fyller min lillasyster hela 36 år. Grattis! Eftersom vi numera inte ses så ofta passar mamma och jag på att åka dit och gratta på "rätt" dag. Skönt för mig som fick en extra dag ledigt...

Här drabbar annars förkylningen den ena efter den andra. Amanda har varit snorig och haft ont i halsen en hel vecka nu. Dock ingen feber och hon har kunnat vara i skollan hela tiden. Nu följer Alma i hennes spår och även jag har lite förkylningskänningar. Håller tummarna för att jag inte blir dålig till helgen.

Så har jag varit menskossa på jobbet och råmat åt än den ena än den andra. Fy fan, vad dåligt jag mår över detta. Hatar verkligen mig själv, borde inte få gå lös bland folk. Saker liksom bara bubblar ur mig och i ett tonläge och på ett sätt som inte alls är meningen...Så att när man egentligen vill locka fram ett leende och skratt kommer tårar. Social analfabet. Lås in mig! Förlåt, förlåt, förlåt alla drabbade, jag menade faktiskt inget illa...

Inga kommentarer: