fredag 26 juni 2009

Ruttet!

I några dagar har vi lidit av en äcklig lukt i källaren och undrat över vad som luktat. Anders gissade på ett dött djur, råtta eller dylikt, som låg nånstans och ruttnade. Han var inte så långt därifrån kan jag säga...

Erik kommer ut och klappar mig på axeln och skakar på huvudet. jag undrar vad det är och han meddelar att de hittat vad som luktar. -Vad då? Úndrar jag nyfiket. -Lilla mamma, fortsätter han, och skakar lit mer på huvudet. -Oj, oj, oj...Nu börjar jag bli lite småirriterad och då säger han: -Titta på trappen får du se!

På trappen står vår kylbag...När jag lyfter på locket stinker det värre än någonsin, dött och ruttet som fan!!! I kylbagen ligger en påse kycklingfilé...naturligtvis tror de att det är jag som ställt till det. Men jag vet bättre än så...

Förra söndagen då jag varit och hälsat på J hade jag handlat lite på Willys och nogrant stoppat det i kylbagen. Väl hemma har jag en hel del att plocka upp och ber därför Erik att bära ner kylbagen i källaren, stoppa kycklingen i frysen och lägga tillbaka kylklamparna, så att de är infrysta tills nästa gång...Efter lite tjat bär han ner kylbagen. Men inget mer...

Skrattar först som skrattar sist!

Dessvärre blir vi troligtvis tvungna att införskaffa ny kylbag och nya kylklampar, då lukten inte verkar gå att få bort. Å den är verkligen mer än vad man står ut med...

Så vill jag ägna "knäppisen", världsstjärnan och min en gång stora idol en tanke...Vila i frid, Michael Jacksson.

Inga kommentarer: