tisdag 6 september 2011

Uppdaterar

Tänkte uppdatera lite igen då, blir ju typ bara uppdateringar i denna blogg, men va fan, bättre än inget kanske?

Debutantmiddagen i torsdags var verkligen en upplevelse utav annorlunda slag. Vi bjöds på en vandring genom skolans lokaler där vi bjöds mingel , tilltugg, middag, spex, ost, efterrätt och slutligen kaffe. En kväll jag sent glömmer. Klänningen, den som inhandlades på Harrods (fint ska det vara) i sommras satt på, tajt...kanske lite för tajt men det gick! Å nu är det över...

Fredag. Umgänge med trevliga tjejer i Örebro. Minishopping och länsbuss hem. Det var länge sedan. Jag åkte länsbuss alltså.

Helg. Städat. Eller börjat röja lite. Skulle fixa en liten plugghörna i sovrummet,möblerade om och donade. Det resultat jag förväntat mig uteblev dock. Vill ha ett skrivbord och en plattTV på väggen istället. NU! Skrivaren är på plats och fungerar, så...Ja...

Måndag. Utvärdering av debutant. Intressant, trist, spännande, drygt, kul, långdraget. Kursintroduktion. Vi har fått vår första uppgift! Och jag har inte boken! Men, det vi måste läsa finns i burken så, förhoppningsvis ska det gå bra. Vi ska öva på vårt akademiska skrivande, det ni! Det är lite annat än blogg och krönika det. Å inte alls lika kul, antar jag.

På eftermiddagen var vi mopedistor till Gästis och fikade. Hur trevligt som helst. Kaffe, macka och en härlig cupcake...100:- (vi fick specialpris). Så rart så...Tack!

Sedan åkte jag hem för att vända och dra vidare...Till en studiekamrat (högtravat det lät då) för Singstar...kul hade vi i alla fall!!! När är Singstar tråkigt, liksom? Säkert mycket trevligare än de som gick runt i ett regnigt Grythyttan och deltog i nollningen...

C U


Inga kommentarer: