torsdag 20 september 2012

Gör ett nytt försök...

Det är kul att läsa bloggar, oftast...Så kanske ska jag bjuda på min ändå? Ett helt år har passerat sedan jag sist författade något här, tråkiga jag!

Vi har hunnit ett par veckor in på andra studieåret och det är verkligen full fart. I år kommer vi lära oss hur mycket som helst om vi fortsätter i den här takten. Kul? Ja, oftast. Allt det som har med själva skolarbetet att göra. Det sociala skollivet är väl inte lika kul. Trivs nog bättre med mina "galna" arbetskamrater på Gillers...I början på veckan kom ensamheten över mig och slog till med full kraft och jag funderade över om det är värt att känna så...Tanken på att hoppa av kom...men det vände!

Jag är ju lite upp och ner i sinnet (nähä!) så efter ner kom nu upp! Vi lagade mat och laborerade under hela gårdagen och det kändes otroligt positivt att få höra att jag jobbar åt rätt håll mot ett bra hantverksprov. Nåja...vägen dit är lång, men att inte helt vara ute och cykla är ändå en början.

Om tio dagar flyttar Erik. Hur konstigt känns inte det? Å hur ska det gå? Hjälp! I hans värld är hela livet ett lattjolajbanlåda...

Det rullar alltså (som vanligt) på i ett rasande tempo och (som vanligt) det dåliga samvetet över oputsade fönster och ostädade rum finns där. Å inte blir det städat idag heller, för ikväll är det sång och skitsnack med kören som gäller. =) Före det, ska bland annat lagas mat, så kanske ska jag nu lyfta ändan och få nånting gjort...Det tog ju en stund att snygga till Bloggen lite...

Inga kommentarer: