söndag 23 september 2012

Förlust

Plötsligt händer det! Inte att jag vinner på triss, men att jag får ett infall...Var himla sugen på att hitta på nåt för att förgylla vardagen lite grann. Ge den lite färg, göra den lite gladare. Kanske ett restaurangbesök på tu man hand...Näpp, det blev ishockey!!! med hela familjen, nästan. Erik hade ingen lust att följa med (!?), men platsen fylldes av farfar Johnny istället.

Det är verkligen en höjdare att få se Färjestad live! Särskilt om de har chansen att spöa upp Frölunda...Nu gick det ju inte riiiktiiiigt som jag tänkt mig och vi fick åka hem med en förlust i fickan...men va fan! Jag är glad ändå! Känslan att få sitta där, nästan på isen, känna vinddraget och svettlukten från spelarna, har ju också sin charm...Höra jublet och sången från hejarklacken...kommentarerna från ilskna karlar i publiken...vara där!!!

Men nu är det söndag och inget speciellt händer. Köttfärsbiff till middag, Formel fjant, eh...ursäkta, ett (1) på tvn och ungar som bråkar om än det ena än det andra. Lika grått som vanligt alltså.

Kämpar på med Mat & Hälsa boken, men det går trögt. Känns som att man hört det mesta redan. Som om det hjälpte, när det inte sitter fast. =) Fått gamla tentafrågor också, som jag tänkte ge mig på i morgon bitti. Då när jag är pigg, utvilad och jävligt motiverad att sätta igång...säkert!

Det som återstår av denna dag ska ägnas åt en promenad med M och säkert en del tittande på TV:n...OM inte Amanda tänker spela SuperMario hela kvällen...

Inga kommentarer: