fredag 21 september 2012

Jodå

Här kommer ett inlägg till och ingen är mer chockad än jag själv...Kanske beror det mest på att jag verkligen borde plugga på som bäst nu,  men hittar på allt annat för att slippa. Om bara en vecka ligger årets första tenta. Den ser vi fram emot, eller inte! Önskar vi kunnat få en liten mjukstart istället. Men nejdå...nu ska vi hinna med tredubbelt per högskolepoäng jämfört med förra året! Får man verkligen göra så? Jag menar, borde inte varje Hp vara värt på ett ungefär lika mycket arbete, eller?

Mormor Maj (hon har alltid fått heta så), ligger inne, igen...Hur länge ska hennes svaga kropp orka? Önskar man kunde göra något, men det är svårt. Istället vill jag gärna stoppa huvudet i sanden och tro att allt är bra. Minnas allt mys från barndomen. Smultronplock i torpet, alla Zoom-glassar syrran och jag fick, kantarell och lingonutflykter...

Fredag. Tacos? Ja, om Alma och Amanda får bestämma. Tröttnar de aldrig på tacos? Tycker det är tjatmat.

Längtar efter en vinkväll med tjejerna...

...plugga, var det! Så sluta dröm...

Inga kommentarer: