måndag 24 september 2012

Lat


Jag känner mig så fruktansvärt lat. Får man det? Nej, det får man inte. Å inte känns det vidare bra heller. Vad gör man åt det då? Rycker upp sig? Jo, självklart är det en enkel lösning, inte lika enkel att bara utföra bara...

Hela hemmet håller på att fallera. Vad hände med charmen i att byta gardiner och pyssla? Barnen behöver i viss mån nya kläder. E kommer frysa ihjäl snart om vi (han) inte hittar en jacka i rätt prisklass som duger. Allt kostar pengar. Visst räcker de om man spenderar dom rätt. Men hur kul är det? Skojar bara. Jag är en skötsam person...mestadels...

Plugga. Måste. Vill inte. BLÄ!

Skulle verkligen behöva åka en sväng till Örebro. Fixa den där jackan, skor till Alma, glasögon till mig...Just nu är jag så avig på alla som är så där (enligt mig) fantastiskt organiserade. Jag vill också vara det.

Vad är detta för trams? Jo, det är "om-jag-sitter-här-och-dillar-slipper-jag-plugga" trams. Avslöjad!

Inga kommentarer: