onsdag 3 oktober 2012

To Much!

Det finns massa saker jag borde göra just i detta nu...Som att skriva PM till hantverksprovet, provlaga pumpasoppan, skriva krönika...Men istället funderar jag på att ta en macka till och kolla ett avsnitt av Lyxfällan. Det är ju flera timmar kvar på denna dag och man (jag) presterar bäst under press...

Gammal, känner jag mig ibland. Fylla fyrtio var ju sisådär...jag menar, det var ju bara ett par år sedan mamma fyllde fyrtio ju...Så har man väl då ändå fått acceptera faktum, det är  som det är och man är inte äldre än man gör sig. Fast det finns ju vissa (man lägger märke till dem, fast man inte vill) som tar detta minst två steg för långt. Halvfeta kärringar i kort-kort, nätstrumpor och åtsmitande linne är inte det läckraste på jorden...Nåja...precis då man tagit till sig att fyrtio är väl ingen ålder, så dimper det ner...kallelsen till mammografi...fy fan! Man ÄR gammal när man nått fyrtio!

Erik verkar trivas på sitt håll och här är slagsmål om vem som ska överta hans rum, som är lite större än de andra. Än så länge ligger detta på is...kanske får det bli mitt pluggrum, träningsrum (?!) eller stryktvättsrum...

Har väl haft paus länge nog...testa mer bröd (är faktiskt till provet) och ja, vi får se...

Inga kommentarer: