måndag 1 februari 2010

Halv dag VAB

Vad gör man då en sjuåring klagar på lite magont och efter en stund även lite ont i huvudet? Kan man tvinga henne till skolan? Mitt samvete har svårt med det. Dessutom brukar det resultera i att de ringer från skolan efter en stund...Ja, ja, hon får en lat dag i soffan och jag börjar jobba fem istället för ett, så en ska väl inte klaga.

I helgen har jag fått absolut ingenting gjort. Suck! Väntar jag på att saker ska ske av sig själva eller? Verkar så. Fast egentligen vet jag ju att det inte fungerar så. Ska väl försöka ta tag i lite idag. =) Ha, ha...Bara måste helt enkelt.

På menyn står baconlasange. Enkelt att göra och ganska gott. Recept finns hos Arla, tror och hoppas jag.

Så bör väl tvättmaskinen få gå ett par varv. Börjar sakna en hel del dukar bla. A är ganska duktig på att köra tvättmaskinen, fast vissa saker blir liksom kvar...

Så måste jag bara nämna snön. Hur mycket snö ska vi få? Det räcker nu, vill ha vår...

1 kommentar:

Marryp sa...

Dom är luriga dom små liven..;)

Får inte heller nått gjort..utöver det man måste!! Men energin kommer nog till våren..