söndag 11 april 2010

Sjukt barn och högskoleprov...

Nu har Alma haft feber sedan i torsdags, suck. Är dessutom jättehes och klagat på ont i halsen. Hon säger dock att den är bättre nu, men jag vet inte om det är för att hon är livrädd för att behöva åka till VC och ta ett halsprov. Amanda har dragit en hel del skrämmande versioner om just detta, så stackarn är ju vettskrämd. Ja, är inte febern borta i morgon och halsen hennes röd så får jag väl muta henne med något...Vad ska man göra? Är rädd för att hon smittat mig också, för idag värker även min hals och huvudet känns tungt. SUCK!

Igår skrev jag prov, högskoleprov, hela dagen. Gick väl så där. Kollade mina svar på texttv igår och jag hade ungefär hälften rätt totalt. Hela 7/22 på mattedelen...=) Vad detta resultat ger för poäng på provet har jag inte en susning om. Bara att vänta en månad på resultatet och se. Vad gammal jag kände mig i provlokalen. Var helt klart äldst av alla där. Fanns en tjej till som var född på sjuttiotalet annars var alla yngre än så...Trodde det skulle vara fler i min ålder. Är väl jag som inte fattat vad jävla gammal jag blivit...fy!

Ska väl försöka ut i det vackra vårvädret en stund. En liten stund ute kan väl inte skada ett febrigt barn heller. Hon har ju ingen jättefeber. Vore underbart att hitta blåsippor...Har ju hört att de dykt upp...

Inga kommentarer: