onsdag 8 september 2010

En dag som alla andra, nästan...

Idag skulle det bli en lite annorlunda dag. Det blev det inte, den blev i stort sett precis som vanligt. Jag lite halvförbannad på det mesta och sådär lagom retlig...=)

Föräldramöte. Fy så trist. Lite information, nödvändig sådan visserligen, men sen...Folk som jag, som pratar och babblar alldeles för mycket och de som inte säger flasklock. De är så tysta och försynta längst in i nåt hörn att man inte ser dem förrän de reser sig för att gå. Skolan är som den är. Inget vet de, inte om nåt...Daah! Blev man så där lagom uppretad igen...Så försöker man undvika kaffe kvällstid för att kunna sova...

Affären, har vi hunnit med också. Kylen skrek efter mjölk och jag efter godis. Kylen är fylld med mjölk, men jag vill fortfarande ha godis...Står över ändå och klappar mig själv på axeln för att jag är så duktig.

Nu är det snart sängdags. Gäller att vara utvilad för i morgon väntar ännu en hård arbetsdag med kräftskiva på schemat. Man är då inkommenderad i köket, där jag ska stå för bla. tårtbak. Nåja, det blir riktigt kul...

Inga kommentarer: