måndag 13 september 2010

Ny vecka, igen!

Nu rullar det på i en rasande fart. Allting omkring mig. Själv står jag still både i handling och tanke. Allt som måste fixas och göras finns där, inne i huvudet. Men händer det något? Nej...Exempelvis står vi inför det stora, stora valet till helgen. Vad ska man rösta på? Jo, en sak vet jag, inte ska jag rösta på mesen Mona i alla fall. Har inget emot partiet, men henne avskyr jag. Liknar henne vid en orm...Å vem fan vill ha en orm som stadsminister? Nåja, nåt måste man väl rösta på. Lättare att välja här i kommunen. Jag bestämde mig i höstas, vintras när debatten om Gillers pågick som bäst. =)

Renovering av vårt duschrum borde jag/vi verkligen ta tag i. Där är inte hälsosamt längre. Vårt staket är katasrof, ruttet och fult. Taket och vindskivor ska vi bara inte tala om. Fönstren också, ramlar väl ut snart. Det var de stora sakerna det. Sen finns det ju miljoner annat att hugga tag i. På tal om miljoner...Vore inte fel med nån sådan...

Nåja, jag ska börja med lite frukost nu i alla fall och sedan en dusch. Så blir det väl jobbet sen. Å föresten är det jävligt skönt att Marken är över...=)

Inga kommentarer: