onsdag 15 september 2010

Svisch...

Vad dagarna går! Vad höst det är! Vad trött jag är! Men i morgon har jag en hel dag ledigt, skönt. Ska nog ändå åka en sväng till jobbet då JoBi kommer och visar skor. Deras skor brukar passa mig och mina krångelfötter bra och nu hade de ett par fina stövlar jag är nyfiken på. Lite dyra, men är de sköna och lika fina i verkligheten som på bild så...JoBi har nämligen massor av fina skor utöver arbetssandaler...

I måndags gjorde jag en mindre rolig upptäckt. Lilla rara kissemissen har kissat på alla gardinerna i vardagsrummet. De har varit lite för långa och slarvit upptejpade en gång, men låg nu i små bekväma kisshögar nere vid golvet...23.15 i måndags rev jag ner gardinerna. Orkade inte städa då sängen hägrade utan det fixades igår. Citronrengöringsmedel skurades det med, katter gillar visst inte sådant. Så skar jag skalet av en citron och lade intill väggen, så han inte får fler bra idéer. Gardiner har jag inte lyckats få upp några nya än, kanske i morgon...Men det är ju modernt att inga gardiner ha så...

Mat. Det måste fixas vareviga dag och är ett ständigt bekymmer. Lutar åt fläsk idag, men vi får se...

Inga kommentarer: