måndag 6 september 2010

Måndag

Måndag och ledig. Vad hittar man då på? Hade tänkt att ta en sväng till Karlskoga på förmiddagen, men lade ner projektet. Måste ju hinna hem till 13.30, när Alma slutar, vilket innebär att gå upp svintidigt för att kunna åka direkt då de gått till skolan. Orkade inte. Får bli en annan dag. Kanske fredag...

Börjar dagen med en kopp Gevalias snabbkaffe i brist på annat. =( Saknar mitt goda Löfbergs, varför, varför har vi glömt att köpa kaffe? Nåja, sist vi hade glömt fick jag dricka en reklampåse coffeeslender, det var äckligt rent ut sagt. Så jag ska väl inte klaga.

Att hitta rätt mycket kantareller har en baksida. Rensa svamp är inte kul alls, tar en evighet. Å så hittde jag en fästing som satt så fint på mitt knä, att jag inte dog! Skogen är äcklig och farlig, har jag ju jämt sagt...

Blir en tur till Nygård i em för A:s pappa fyller år. Där är väl sju sorters kakor och stor hembakt tårta eller två. Hos mig i förra veckan blev det ju "bara" tårta, ej hembakad då jag önskat mig en pärontårta...mums. Men man kan ju då anses som lite lat.

Fullspäckad TVkväll idag också. Halvåtta hos mig, Ullared och Kvalster...=)

Inga kommentarer: