tisdag 7 september 2010

Höst

Nu är den verkligen i antågande, hösten. Skönt på ett vis, lite trist på ett annat. Hann liksom inte riktigt med sommaren. Nåja, eftersom det då är höst nu, fick bloggen lite höstinspiration den också. Har ju sedan tidigare lovat att mysa denna höst.

Livet rullar på och det finns som vanligt inget spännande alls att skriva om. Bisse har varit borta i över två veckor och jag saknar honom. Försöker intala både mig och barnen att vi får vara glada över de 17 år vi hade honom. Inte alla katter blir så gamla. Men det dåliga samvetet finns där ständigt. Var han tvungen att försvinna bara 12 timmar efter att vår kattunge anlänt...

Tudor, så heter lillen. Han är också svart liksom Bisse, men inte hälften så stilig, än, i alla fall. Busig och gosig och har riktig potensial (eller hur fan det stavas)att bli en riktigt bra katt.

Jobba kvällen idag då. Usch, det är tungt att gå till jobbet nu. Allt går trögt. Man får väl helt enkelt se till att ordna några ljusglimtar i höstmörkret. Ladies Night? Eller, en Ullaredsresa...Å då menar jag inte med familjen...=) Halloweenfest...Nostalgikväll med film...Kareoke, singstar eller liknande...Jodå, jag har som vanligt en uppsjö av förslag, men det gäller ju att ta tag i dem också. Man kan ju inte bara vänta att det ska ramla ner över en...

Tror jag börjar med lite frukost nu, har visst glömt det. Börjar svida rejält i magen nu...

1 kommentar:

Marryp sa...

Jag är öppen för alla förslag..;)