fredag 17 september 2010

Helg


Ja, då är det helg igen då, vilket i mitt fall innebär jobb och jobb. Fan, ikväll hade jag velat mysa med familjen och kolla Doobidoo och Idol. Men, vad är väl en bal på slottet...?

Igår var jag ju ledig och ägnade dagen åt shopping. Var först till jobbet och kollade in de där JoBi-stövlarna, och de var helt underbara! Så sköna, mjukt och följsamt skinn. Ett stort fel bara, det hade varit så stor efterfrågan på just de stövlarna att leveranstiden var lång. Kommer först i vecka 42. Men what the fuck! Jag var bara tvungen att ha dem...

Stövlarna =)
 











845 kronor fattigare åkte jag mot Örebro. Där började jag med att besöka Biltema för att inhandla bromsskivor och bromsbelägg till Golfen, jippi så roligt...Mat på Max...Vidare mot IKEA, där lite smågrejer följde med mig ut. Var till Djuraffären och köpte en ny kattlåda. Man får köpa ny kattlåda när den gamla är lagad med silvertejp sedan en tid tillbaka...In på Marieberg. Hittade ett par byxor, "Magic" håller in allt löst (säääkert) och nya tights. Mina gamla har försvunnit på ett mysko sätt...Apoteket fick besök, Flux på Amandas begäran samt ett lager huvudvärkstabletter hamnade i kassen. Hittade lite mer smått och åkte sedan vidare till Stadium outlet för inköp av skor till tjejerna och en jacka till Erik. Ett snabbt besök på Rusta och sedan bar det av hemåt...Hade en riktigt trevlig dag för mig själv i Öret.

Nu är den långa ledigheten som sagt över och jobbet väntar. Å mitt huvud värker i vanlig ordning...Undrar föresten om inte Tudor, kissen, har lite ont både här och där. Blev skrämd av vildingen Zelda i morse och ramlade ner genom räcket i trappen...DUNS sa det...Han var lite lam efter det men haltar inte och verkar inte ha ont då man tar i honom så han klarade sig nog. Frågan är: Har han åtta liv kvar nu, eller...?

Inga kommentarer: