måndag 24 januari 2011

Ett erbjudande

Har idag emottagit ett oväntat erbjudande. Har dessutom tackat ja, till att prova. Oj oj, där gick det undan. Om det blir något utav det återstår att se...

Kallt kaffe. Mitt kaffe har en förmåga att hinna bli riktigt kallt innan jag hinner dricka upp det. Finns det nåt kallare än kallt kaffe? Varför hinner det bli kallt då? Ja, inte beror det på att jag är så effektiv att jag inte hinner med. Tur att det finns micro.

Appropå kaffe, Anders lyckdes ju slå sönder kannan till vår kaffebryggare på själva nyårsafton, dvs hans fyrtioårsdag. En dag då vi definitivt inte ville vara utan bryggare. Anders åker därför ner till ICA och köper en billig rackare för endast 199 riksdaler (kostar 99:- på Rusta) och vi överlever dagen.Men nu har jag tröttnat på den, men kan säga att man får vad man betalar för. Här kommer inom kort att inhandlas en kaffebryggare av bättre kvalité.

Alma har hostat en del i natt, men var pigg i morse. Lät inte så täppt heller. Skönt.

Har ju bestämt mig för att hålla igen lite, inte banta, men äta lite mindre, hoppa över kaffebröd och sådant. Som ett brev på posten kommer lusten att baka än det ena, än det andra. Suck...Ingen  idé ju om man inte får smaka...

Inga kommentarer: