måndag 3 januari 2011

Mitt i matlagningen...

Ja, mitt i matlagningen och med väldans ont om tid ska jag försöka plita ner några ord också. På spisen står pastagrytan och till det ska serveras köttbullar och korv, exklusivt som fan! Nåja, en snabblunch till mig före skiftet och så tänkte jag på grabbarna som lanar...Kanske behöver de ladda med lite mat (om den duger) före hockeyträningen i eftermiddag.

Tur föresten att det finns några grabbar kvar därinne med tanke på pyroteknikern som bor där. Igår lyckades han nämligen, den lille pilleman, att tända en grön blixtkula inne i sitt rum. Vi hörde ett skrik och hur nånting for i golvet med ett brak. Det var värre än så, nämligen en fyrverkeripjäs, om än liten, som smullit av, inne i Eriks rum!!! Hans förklaring? Att det bara råkade hända, att det liksom inte var meningen...Men Hallå!!! Har man ens en tändare i närheten? Jäkla idiotunge...Sista ordet är inte sagt. Hade ju kunnat gå riktigt illa.

Idag är det ju också första jobbdagen efter tio dagars ledighet, känns tungt. Men det brukar ju som sagt bli bra bara man är på plats. Kan bli riktigt kul att få skratta lite, eller mycket, vilket vi brukar göra på jobbet. Mitt i allt elände...

Inga kommentarer: