fredag 7 januari 2011

Fredag

Det är visst fredag idag och jag hade ju bestämt att jag skulle kasta ut granen. Men hitills har jag bara hunnit med ett "Tre Kronor" avsnitt och en kopp kaffe. Med andra ord så går det inte fort framåt. Tror jag lägger ner det där med gran en och lägger lite tid på att fixa mat och mig själv. Måste ju se någelunda respektabel ut på jobbet. Man tror att man ska hinna så mycket på en förmiddag, så är inte fallet. Man hinner nästan ingenting. Beror i och för sig på hur effektiv man är. På effektivitetsskalan mellan 1 och 10 lägger jag mig nog på en säker trea dessa förmiddagar.

Jobbfredag för min del innebär också som vanligt att det är Anders pokerfredag. Det slår aldrig fel på att de inträffar samtidigt. Det innebär att Alma måste sova borta. Hon har det bra hos farfar och farmor är jag säker på, men ibland känns det så typiskt.

Så måste jag väl nämna...Vad mycket snö det är!!! Nu får man för alla år det slaskat och man klagat och önskat sig riktig vinter: -Ska det vara vinter, kan det väl vara vinter! Nu ÄR det riktig vinter. Väldigt vackert är det i alla fall. Ser verkligen ut som ett riktigt julkort ute. Å visst är det bättre än regn och slask?




Är det vinter, ska det väl vara vinter?

Inga kommentarer: