torsdag 20 januari 2011

Lite snabbt bara...

*komma på*

Det var visst ett tag sedan jag gjorde en uppdatering, börjar balla ur igen...Nåja, nu är jag ju här i alla fall. Så, vad har hänt då i mitt så fantastiskt innehållsrika liv?

Jobbat, så klart! Fast i tisdags tog det verkligen emot. Inte för att jag inte vílle gå till jobbet, utan för att jag kände mig trött och febrig. Slut, helt enkelt. Trodde att jag skull bli sjuk, men nu är det faktist bättre igen. Med en massa alvedon i kroppen så fixade jag dagen ändå och det gick bra. Var ju kock dagen till ära och fick faktiskt laga min favoriträtt, palt och fläsk...På eftermiddagen var det sårvårdsutbildning. Innehöll inte mycket nytt men det är ju bra att repetera också. Å så fick jag ju rätt i en sak vi diskuterat, sånt känns ju alltid bra!

Igår mådde jag ju som sagt bättre, men tog det lugnt. Fastnade i nåt spel och det tog lite (läs mycket) av min dag. Dammsög och torkade golven. Här luktar nämlighen kattkiss emellanåt. Tudor börjar bli en stor kisse, snart åtta månader. Så på torsdag är det dags...då ryker de, hans kul......Eh...På torsdag är det dags för Tudors kastrering. Har väntat i det längsta på inrådan av en veterinär. Hon sa att katten "växer" bättre, finare om man väntar och inte kastrerar då katten är för ung. Tror på henne. Men nu börjar som sagt urinen lukta starkt och han vill bara ut, ut, ut...Å jag är feg. Vågar inte riktigt släppa honom. Dessutom såg vi en stor räv på gården igår...

Så idag. Jobbar kvällen. Har bjudit med mamma på lunch till Måltidens Hus, schnitzel idag torsdag ju...mums. Fast hon vägrar ju som vanligt att låta sig bjudas...suck! Så före det en dusch...Svisch å iväg!

Liten Tudor


Inga kommentarer: