söndag 2 januari 2011

Tio dagar


 
Så länge har jag varit ledig från jobbet, hela tio dagar som gått fortare än fortast. I morgon är det alltså dags att åter axla vardagen med jobb och allt vad det innebär. Nåja, det brukar ju gå ganska bra bara man kommer igång.

Senare i veckan blir det "Sjunga ut julen" konsert med kören i Grythyttans kyrka. Så julen är redan slut? Å detta har jag stressat för i månader. Men så är det varenda år...Redan i slutet av september smyger sig julstressen på, för att gradvis öka i oktober och november. I mitten av december är stressnivån på max och stannar där tills klapparna är utdelade på julafton. Så *poff*, allt är över...! Ett nytt år tar sin början. Snart är det september igen...

Ikväll ska jag försöka överleva tre tonåringsgrabbar som LANar i Eriks rum. Men har jag överlevt julen så går väl det också antar jag. Blir nog en lugn kväll framför dumburken, tror det sänds ett Morden i Midsommer avsnitt ikväll. Troligtvis slinker nog några ostbågar ner också, förhoppningsvis de sista på länge då jag funderar på att köra en Cambridge...Men vi får väl se. Det är långt mellan fundering och handling.

Så ska jag mata fåglar hos mamma, plus vattna deras gran...Inte glömma, inte glömma...Jag ser framför mig en kal gran, ståendes i en hög av barr, vilken man möter, efter att ha passerat de döda småfåglarna med benen i vädret på vägen in...oj, oj! Vilken mardröm! Men det skulle ju aldrig kunna hända mig. =)


Döda småfåglar...

Ledsen gran...


  


         Mardröm...

Inga kommentarer: