torsdag 6 januari 2011

Spårlöst försvunnen

I vårt hus har saker en förmåga att försvinna. Idag till exempel skulle jag ha mitt nya halsband och örhängen till körkonserten, men de var och är försvunna. De stod i sin förpackning i köket så sent som för någon dag sedan, var tog de vägen? Så har jag också letat mig halvt fördärvad efter en synål. Det visade sig nämligen att paljetterna på min också för dagen inköpta tröja satt löst och behöde en hjälpande hand. Men nån nål stod inte att finna i detta hus, så jag fick hjälpligt fästa dem med nagellack. En metod som visade sig fungera dåligt. Jag såg nämligen spår efter mintröja på kyrkgolvet.

Vi har ju som sagt sjungit ut julen i Grythyttans kyrka med buller, bång och musöron. Känns som att vi kanske kunnat hoppa musöronen då 95 procent av publiken var gråa i håret. Som vanligt var det dock en mycket trevlig tillställning och jag åkte hem med ett leende på läpparna.

I morgon är det dags att börja plocka ut julen och slänga ut granen. Granen börjar barra ordentligt och ser lite ledsen ut. Ska bli skönt att få bort den nu. Senare på dagen är det dags att återvända till arbetslivet med allt vad det innebär. Jobb hela helgen väntar, men hoppas ändå hinna med en fika hos mamma på lördag.

Nu blir det TV en stund innan sovdags infinner sig...

Inga kommentarer: