tisdag 24 februari 2009

Annorlunda

Kollar ni liksom jag på Familjen Annorlunda? Man kan ju lugnt säga att en av familjerna är annorlunda. Kanske inte på det sätt programserien går ut på, utan av helt andra orsaker. Jag tänker naturligtvis på familjen från Staffanstorp, de med trillingarna. Jag menar, hur petig får man vara? Barnen får inte äta själva!!! Varför? Jo, för att det blir så kladdigt. Men hallå!!! De är ju faktiskt två år gamla, då äter man väl själv, eller? Har jag redan glömt? Dessutom tyckte jag det såg ut som om de var riktigt duktiga. Härligast av familjerna är ju de från norr. Hur underbara som helst, aldrig några sura miner där inte!!! Å så kära de verkar vara i varandra trots allt...underbart! Stockholmsmamman och Markku (eller hur han stavar) har imponerat också...Jag menar, det är verkligen modigt att ha en vit soffa tillsammans med åtta barn!!!

Här är krig varje morgon runt frukostbordet trots att det "bara" är tre barn. Att de orkar! Nu är här i alla fall ödsligt eftersom alla tre är i skolan. Ska dricka en kopp kaffe...Sedan är det dags att ta tag i dagen, vilket jag ju är bäst på...säkert! På bordelistan står följande:

* Betala två räkningar
* Göra ny matsedel för två veckor framåt
* Skriva upp vad som behöver handlas hem
* Ta en prommenad
* Trimma två håriga bestar
* Hämta sjukintyget (brukar alltid glömts att lagts ut i receptionen)
* Röja i Almas rum
* Dammsuga
* Stryka
* Tvätta

Kan nog göra den listan jävligt lång. Får vara glad om jag vid dagens slut lyckats pricka av några punkter. Är så trött! Konstant. Hatar att vara trött. Så kör de nån jävla barkmaskin nere vid Timmerstället, som verkligen dånar. Kan det verkligen vara tillåtet att köra den vid vilka tidpunkter som helst på dygnet?

Inga kommentarer: