fredag 20 februari 2009

Blä!

Här kommer ännu ett positivt och intressant inlägg från glädjespridaren själv...

De ringde upp från vårdcentralen som de lovat. Fick en telefontid på måndag...Så påpekade hon att det hade varit bättre om jag ringt på fm...Mmm visst, hade jag ju kunnat göra, om jag hade vetat att jag behövt, eller hur? Får hoppas att det ordnar sig på måndag. Så hoppas jag också naturligtvis att magsjukan försvinner, helst för gott...Men så grämer jag mig lite, över att jag inte fixade förlängning på sjukskrivningen. Det känns ju inte som om jag är riktigt redo för jobbet än. Behöver vila, rensa hjärnan och bara vara jag. Behöver väl alla, kanske, men just nu behöver jag det extra mycket. Är rädd att vakna en dag och inte orka ta mig upp...Så hade jag tagit i tu med det i veckan som var, istället för att kämpa med tvångstankarna gällande jobbet, hade det kanske varit annorlunda nu.

Annars då? Tog en eftermiddagstur till Örebro igår alldeles själv. Brukar tycka att det är ganska skönt, men igår var det mest tråkigt. Gjorde inga fynd direkt men köpte en vinterdress till Alma. Den behöver hon då hennes overall är allt annat än fräsch nu mer. Handlade en del grejer på IKEA, lakan, påslakan och örngott, stolsdynor, ljuslyktor (mycket vill ha mera) och lite annat smårask.

Så har mobilen äntligen kommit...=) Brun och fin är den. Lätt. Inget märkvärdig, men så fin och så min...

Inför morgondagen har jag inga planer alls. Skulle ju jobbat...Vill fly så kanske åker till syrran. Eller gömmer mig i en vrå i källaren...

Inga kommentarer: