fredag 6 februari 2009

Glömde...och lista!

Hmm, det var nåt jag glömde skriva nyss...Jo! Syrran bestämde sig för att stanna i Fagersta eftersom det snöade så förbaskat. Gjorde hon rätt i tycker jag...

Å så en ganska kul lista som jag knyckt från T...(okej hoppas jag?)

EN LITEN LISTA OM ALLT MÖJLIGT...

ACCESOARER:
- Väska: En svart tygkasse, Björn Borg, som man alltid tappar bort allt i.
- Plånbok: Gammal, sliten och ful.
- Solglasögon: Jo...några stora svarta, märkeslösa, men det kvittar ha dem mot solen då jag kör bil.
- Armbandsur: Nej.
- Smycken: Förlovningsringen och ett halsband med ett litet guldhjärta som jag alltid bär.

TEKNIK
- Mobiltelefon: Sony-Ericsson W810i (tror jag den heter)
- TV: Flera, men i vardagsrummet en Philips LCD-tv 47tum
- Dator: hp
- Mp3-spelare: bara i mobilen.
- Dammsugare: En trasig Elektrolux Oxygen

INTIMHYGIEN
- Tandkräm: Alltid Aquafresh.
- Tvål: En hel massa olika, men favoriten är Dove.
- Doft: Salvadore Dali, minns inte namnet. Estee lauder, Beutiful (Fast den finns inte att få tag på).
- Hudlotion: Dermosils Body Red
- Shampoo och balsam: Olika...

MAT OCH DRYCK
- Mineralvatten: Loka päron
- Vin: Vitt
- Bröd: Lingongrova är gott!
- Choklad: Oboy när det gäller drycken, annars är jag, hör och häpna, ingen chokladälskare. Marabou Frukt och Mandel är dock en favorit.
- Te: Nej, kaffe!

HEMMA
- Säng: IKEA Hemnes 160 bred, antik...
- Lakan: Nåt billigt från Ellos för tillfället.
- Porslin: Blandad kompott! IKEA, från auktioner och massa annat gammalt bla 80-tals...
- Soffa: Hörnsoffa, brun i skinn/skai. Sliten och tråkig, vill ha ny!
- Ljuslyktor/hållare: Hur många som helst...Köper nya hela tiden, Kul med ljuslyktor. Varierar mig gärna efter årstiden.

FÄRDMEDEL
- Bil: Mörkgrå Ford Mondeo -04, samt skrutt-Golf silvergrå -84.
- Flygbolag: Flög senast med Spanair.
- Taxibolag: Åker aldrig taxi!
- Cykel: Vit Monark, nyköpt sommaren 2008. Jätteläcker...
- Annat: Veteranmoped om sommaren. Min fina Monarscoot från 1961.

MEDIA
- Magasin: Allas veckotidning, samt begagnade Året Runt (får från svärmor).
- TV-kanal: Ingen favorit direkt...blandar hej vilt! Måste jag välja får det bli Tv4.
- Dagstidning: Nerikes Allehanda, om den inte blivit så dålig att jag sa upp den!!!
- Radiokanal: RixFm eller Megapol, men det kan man bara lyssna på i bilen då man passerat Grythyttan...=)

1 kommentar:

Tina sa...

Det är helt okej att du lånar listor från mig :-))) Och det verkar funka att lämna kommentarer också! Ha en bra helg trots sjuklingar!!