lördag 14 februari 2009

Lördag 14:e

Tänk att lördag den fjortonde är alltid värre än fredag trettonde. Åtminstonde i mitt liv och idag i Amandas...Idag är hon sämre, riktigt dålig faktiskt. Högre feber, mer ont i halsen, slemmig och hostig...Nu har Alma och Amanda tillsammans varit sjuka i över en vecka. Jag önskar så att denna sjukdomsperiod var över. För deras skull och för min...Skitjobbigt att vara hemma med sjuka barn. Som jag sagt tidigare så känner man sig hjälplös och maktlös...Vill ju hjälpa men det är svårt att veta hur.

Idag hade varit den perfekta dagen att åka ut och grilla korv...men...med sjuklingar så är det inställt. Känns taskigt att lämna A själv och åka, har jag inte samvete till...Får väl ta mig ut på en prommis sen i alla fall...=)

Erik tänker tydligen tillbringa nästan hela dagen i ishallen. Canada-HIK jippo där. Själv avstår jag gladeligen frå hela alltet...Inget för mig!

Hmm...svider lite i min hals idag...men jag har ju redan varit förkyld i nästan två veckor...

Melodifestivalen ikväll...lika dåligt som sist? Ja, det går. Vet man ju från tidigare år, att när man inte tror att det kan bli sämre så blir det det ändå!

Inga kommentarer: