fredag 6 februari 2009

Poker

Pokerkväll, inte för mig, men för A är det ikväll. Kul för honom, själv har jag hyrt film. Hoppas på att kunna hålla mig vaken och kolla den...Förkylningen håller på att göra mig galen, men det finns ju det som är värre...=)

Alma vaknade i morse och hade en temp på 38,8. Är ganska pigg trots detta. Alvedon = mirakelmedicinen! Hon har beställt Nachos till kvällsmat och snäll som jag är ska jag försöka fixa det. Har ingen aning om vad det är i hennes ögon, men med gemensamma krafter ska vi nog få ihop nåt...Hon har i alla fall själv listat ut varför hon är sjuk.

-Jag visste det! Jag tål inte strumpor...

Till saken hör att hon typ aldrig använder strumpor och har därför på skolan kallats "strumpallergiker".

M och jag tog en uppfriskande prommenad i snöovädret i morse. Vi var ute i en timme, men hade väl inte så högt tempo. Bäst att ta det lite lugnt med tanke på förkylningen...Orken tryter ju därav också!

Har äntligen fått mitt sjukintyg. Skönt att ha det på papper...Å rykten de sprids i den här kommunen kan man säga...Hoppade ju kören igår framförallt för att det är rätt drygt att sjunga med täppt näsa. Skickade bara meddelande om att det inte skulle bli nån kör för min del till de jag brukar åka tillsammans med. Idag möter jag en annan körmedlem på ICA...-Så du vågar dig ut ändå? Du var ju inte på kören igår...-Nej, säger jag, jag är förkyld...men du trodde förståss att jag var rädd att bli smittad av magsjuka? -Jo, ja, det kom lite på tal...Så nu har jag konstaterat att folk tycker jag är helgalen och ja, då har de ju helt rätt!

Inga kommentarer: