måndag 9 februari 2009

Måndag & kallt...

Måndag. Det säger väl allt. Ny vecka. Kämpar på.

Alma hemma från lekis idag. Pigg, men hostig och fortfarande lite feber, 37,8. Kallt som satan ute, eller ganska kallt i alla fall, minus tolv...

Vad händer idag? Om jag känner mig rätt, inte mycket. Vad borde hända idag? Massor...

* Dammsuga (omöjligt, trasig dammsugare)
* Tvätta
* Sortera tvättad tvätt
* Vika lakan och handukar
* Sortera bort gammal post, högen når snart till taket.
* Handla mat, helst på annan ort.
* Gå ut och gå, brrr!

Men som sagt...den late leder över den energiske här i huset, så...

Fixa mat måste jag i alla fall göra...Har matlista färdig för två veckor framåt. Lite gör jag ju faktiskt. På menyn står idag Makaroner & Köttbullar, så det får det nog bli så småningom. För att sedan kunna följa listan, någelunda, måste en del handlas hem.

utvecklingssamtal med E väntar i kvällningen. Dags att skämmas nu igen måntro...Han är en riktig slarver vad det gäller läxor och ganska störande under lektionerna ibland, tror jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi ska på utvecklingssamtal i morgon...hm...kommer nog oxå få skämmas en del...det pratas tydligen alldeles för mycket på lektionerna.

Anonym sa...

Känner igen det där med att ha en del som behövs göras, men dåligt med energi :-)) Hoppas själv att energin kommer åter en annan dag haha. Läste du i min blogg va nära jag var att gå och fika med en kompis tidigare i dag? Som nu ligger i magsjukan. Låter hemskt men jag är så glad att det inte blev någon fika!! Eller snarare lättad!!! Fast lider självklart med henne, inte är jag så hjärtlös inte!