torsdag 26 februari 2009

Ond hals

I morse kom Amanda och talade om att hon hade jätteont i halsen. SUCK! Verkar som att hennes förkylning tar om. Hon har börjat hosta igen och nyser, å så ont i halsen då. Ingen feber dock, tror jag. Har inte kollat med termometern men hon var absolut inte varm och såg inte febrig ut. Nu är hon i skolan och kämpar på gumman, hoppas det inte blir värre än så här, den här omgången.

Själv sitter jag och funderar på vem det var som ringde i morse halv nio. Dolt nummer. Hade följt Alma till skolan och det ringde för fullt då jag klev innanför dörren. Precis då jag skulle svara...lade det på, såklart! Minuterna innan hade också dolt nummer ringt på mobilen, som låg kvar hemma...Nu är jag ju såklart jättenyfiken...

Kören ikväll. Om jag orkar. Måste komma ut och träffa folk, som terapi om inte annat. Känns så jobbigt att förklara varför jag inte jobbar hela tiden bara. Folk har svårt att förstå och hakar upp sig på detta med magsjukan trots att det bara är en del av problemet.

I morgon ska jag kanske träffa syrran. Jippi! Vi ska eventuellt ses i Örebro för lite shopping...

Nu MÅSTE jag försöka ta tag i den här dagen och göra nånting vettigt av den...

Inga kommentarer: