torsdag 5 februari 2009

Vilken tur!

Vilken tur att man inte bor i andra änden av samhället, för där har de inget internet...Telia har tydligen lyckats gräva av en kabel...stackars dom, inte Telia alltså utan de som bor där.

Känns lite lättare idag. Började dagen med att käka en macka tillsammans med en mugg kaffe. Sedan tog jag Z med mig när jag följde A till lekis. Kvar hemma var en desperat R och ett tag trodde jag hon skulle komma efter genom dörren. Tyckte synd om henne och gick därför hem och hämtade henne då vi sagt hejdå till A, sedan gick vi den där rekomenderade prommenaden. Känner mig riktigt stolt över att redan hunnit med det idag. Vi gick ju kanske inga mil, R får ju inte gå så långt, men lite frisk luft fick vi. Finns ju kanske utrymme för nån mer prommenad under dagen. Måste ju exempelvis hämta mitt intyg på att jag inte klarar/orkar att jobba just nu. Vi får se, ska väl inte ta i för mycket...

Å mina tankar finns hos de stackare som modigt sliter och kämpar på jobbet.

A skulle åka skridskor idag i skolan och det såg hon verkligen fram emot. Så mycket att hon igår kväll runt 23-tiden kom upp fullt påklädd i hopp om att det var morgon. Det var en besviken tjej som fick krypa tillbaks ner i sängen för att sova vidare tills det blev morgon på riktigt...

Näpp, en ny mugg kaffe kanske och lite nyttigt hushållsarbete för att skingra tankarna...=)

1 kommentar:

Marie sa...

Testar om det fungerar...