lördag 28 februari 2009

Soligt

Idag var det så där riktigt vackert vinterväder igen. I alla fall en stund. Vi åkte ut för att grilla korv och pimpla lite (inte jag). Känns skönt att ha tillbringat några timmar utomhus. Nu har vi käkat och laddar inför melodifestivalen...

Igår hade jag en underbar dag i Örebro tillsammans med syrran. Kollade in alla nya inredningsbutiker som öppnat på Marieberg, men gjorde inga större fynd. Lurade däremot mig själv på några hundralappar genom att titta fel på en prislapp inne på Kappahl. Jag läste 139:-, priset var 349:-. Eftersom jag gillade modellen så tyckte jag att det var lika bra att köpa två, de var ju så billiga...Not! Vi var också en sväng till Stadiums nyöppnade Outlet på Asphplmen. Trots att klockan då var fem på eftermiddagen och att det hade öppnat dagen innan, fick vi stå i kö för att komma in. Inte handlade jag nåt särskilt heller. En T-shirt till Erik, strumpor till tjejerna och ett par handskar till Amanda.

Efter all shopping käkade vi supergott träkolsgrillat på Efesos. Tyvärr uppskattade man inte personalen lika mycket som maten. Blev dock inte drabbade personligen, men såg en sak utspelas vid ett bord intill. Satt ett par vid ett bord och när deras mat kom fick tjejen fel mat. Hon som bar ut maten trodde hon gått till fel bord och bar ut den igen. Tio sekunder senare står han som tog emot beställningen där med samma mat. Han talar om att han är 99% säker på att hon beställt fläskfilé och inte kyckling, eftersom han alltid noterar vad kunden säger på ett block...Visst kan hon väl få ändra sig, men det kommer ta tid innan hon får sin mat. Och hon beställde ju faktist fläskfilé, det VET han...Jävla pucko!!! Har inte alltid kunden rätt? Å`även om den inte har det så börjar man väl inte skylla ifrån sig på ett sånt sätt...Minus i protokollet...

Med mätta magar var vi sedan bara tvungna att ta en runda på Coop. halvelva var jag hemma igen. Idag har jag varit så trött...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Där ser man =) Kul att du också har en blogg!

Marryp sa...

Var förbi stadiums outletbutik samma dag som dom öppnade...MEN, vi gick aldrig in..! Förklaring överflödig!!